lauantai 27. kesäkuuta 2009

Esittelykierros

Eilen lampaat tulivat. Tässä lauma nyt sitten on.

Kaikilla lampailla on nimet jo entuudestaan:
Gogo. 3-vuotias.
Doril. 3-vuotias.
Donitsi. Dorilin kaksoissisko.

Felicia, 2-vuotias.

Raamatussa on valtavan paljon lammasvertauksia, mutta ne eivät välttämättä aukea niin syvällisesti, koska itse ei ole ennen juuri ollut lampaiden kanssa tekemisissä. Lampaat ovat raamatussa aina uskovien vertauskuva. Jeesus on lammasten paimen.
"Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lampaidensa edestä." (Jo. 10:11)
"ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä" (Joh. 3:1)
"Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun" (Jes. 43:1)

1 kommentti:

  1. Shalom!

    On ilo löytää uskovia, jotka ottavat lampaat "tosissaan". Meillä on niin paljon opittavaa lampaista. Ei Jumala turhaan vertaa meitä lampaisiin. Ajattelin suositella kirjaa, joka avaa ymmärtämään paimenpsalmia ja kertoo myös lampaan kasvatuksesta. Kirja on Philip Keller: A Shepherd Looks At Psalm 23, joka on myös suomennettu (muistaakseni nimellä Psalmi 23)

    Siunausta Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

    VastaaPoista