torstai 2. heinäkuuta 2009

Juttelua lampaille

Tämä teksti auetkoon jollekulle jos aukeaa..

***********************************************'


Lampaat, lampaat, ihanat lampaat.

On Paimenen ääni hellä. Ja lampaat tuntevat hänen äänensä.

Hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.

Onhan vain yksi Paimen ja yksi lauma.

Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat, mutta ette ole kainneet laumaa, ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoitettuja, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti. Ja niin ne ovat hajaantuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi, hajaantuneet ne ovat. Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla, pitkin maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi. (Hes. 34:2-6)

Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten kaitsennastaan eivätkä paimenet enää saa kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa. Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen. (Hes. 34:10-11)

Kadonneet tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on. (Hes. 34:16)

Lampaat, lampaat, ei jäädä karsinaan. Hän tahtoo viedä meidät ulos.

Viheriäisille niityille, virvoittavien vetten äärelle. Sinne missä saa levätä.

Lampaat, lampaat, oletteko rakastuneet karsinaan? Lampaat, lampaat, ei tarvitse pelätä.

Lampaat, lampaat, ei Hän heitä yöhön. Lampaat, lampaat, Hän itse kulkee edellämme: ”Minä olen se hyvä paimen”. Se taitava paimen.

Hän vie meidät uusille laidunmaille. Siellä ruoho viheriöi. Eikä lihavat lampaat sorra heikkoja lampaita, sillä ne jotka eivät tahdo noudattaa Hänen ääntänsä, jäävät karsinaan.

Älkää rakastako karsinaa. Älkää katselko taakse. Muistakaa Lootin vaimoa.

Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. (Ilm. 18:4)

Me olemme koettaneet parantaa Baabelia, mutta hän ei ole parantunut. Jättäkäämme hänet ja menkäämme pois. (Jer. 51:9).

Paetkaa Baabelista, lähtekää pois kaldealaisten maasta, ja käykää kuin johtokauriit lauman edellä. (Jer. 50:8). Lähtekää Baabelista, paetkaa Kaldeasta. (Jes. 48:20)

Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin Henkensä, älkää hukkoko sen synteihin, sillä tämä on Herran koston aika, hän maksaa sille, mitä se on ansainnut. (Jer. 51:6)

Lähde pois sen keskeltä, minun kansani ja pelastakoon kukin henkensä Herran vihan hehkusta. (Jer. 51:45).

Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat. Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.” (Jes. 52:11-12.)

Ihanat lampaat, tulkaa, juokaa. On Paimenen suoja todellinen, karsina niin ihmistekoinen. Piskuinen lauma, kädessä Herran, yksi on sydän, nähdään sen verran, laumansa todellinen, laumahenkenä voima rakkauden.

1 kommentti:

  1. hei Anna!
    Kuulin blogistasi viime viikolla Riminillä, ja tulin määkäisemään tervehdyksen toiselle lampaalle:)
    Totta tuo, että karsina voi tulla niin rakkaaksi, ettei siitä luopuisi,vaikka Hyvä Paimen kutsuu liikkeelle.
    Viime viikon eräs teema Raamatusta oli NOUSE. Joten rohkeasti vaan liikkeelle.
    Jos haluat, käy tutustumassa minun sivuihini.
    http://koti.mbnet.fi/phakkola
    tai voit poistaa tuon linkin, jos et tahdo sen näkyvän täällä.
    ystävällisin shalom-terveisin Paula

    VastaaPoista